DESIGN: EEN NIEUWE LEXUS-IDENTITEIT

Lexus heeft de ambitie gehad om een auto te creëren die ontspannen is in plaats van formeel, met een authentieke, moeiteloze stijl waar mensen direct een connectie mee voelen. Het meest significante aspect van het ontwerp is een nieuwe frontale opstelling die de "spindle grille" doorbreekt - een designkenmerk van de afgelopen tien jaar - en Lexus leidt naar een nieuw tijdperk.

De naadloze, frameloze grille vormt de lijnen van het LBX-spindellichaam, wat bijdraagt aan de sterke, dynamische uitstraling van de auto. Het is ook aerodynamisch efficiënt en helpt bij een soepele luchtstroom over en rondom de auto. Het nieuwe koplampontwerp creëert een krachtige visuele handtekening, met de dagrijverlichting en richtingaanwijzers geïntegreerd in bi-functionele eenheden. Met deze nieuwe opstelling is de kenmerkende L-vorm van de verlichting veranderd, zodat deze naar buiten gericht is in plaats van naar binnen, om overeen te komen met de richting van elke indicator.

De achterkant van de auto straalt ook kracht uit. De kentekenplaat is verplaatst naar de bumper, zodat het LEXUS-merkteken op de achterklep prominenter aanwezig is op de schone achterklep. Op vergelijkbare wijze heeft de nieuwste evolutie van de kenmerkende L-vormige lichtbalk van Lexus een grotere visuele impact, waarbij de richtingaanwijzers en achteruitrijlampen een ingetogen aanwezigheid hebben wanneer ze niet verlicht zijn.

De laagliggende motorkap, de naadloos aansluitende sierlijsten, de achterspoiler en de precieze lichtclusterontwerpen verbeteren de aerodynamische prestaties en dragen bij aan de efficiëntie, stabiliteit en responsieve prestaties van de LBX. De keuze aan exterieurkleuren omvat levendige tinten en diepe, glanzende afwerkingen van Lexus. De versies Emotion en Cool van de LBX kunnen worden voorzien van tweekleurige lak, waarbij elke kleuroptie wordt gecombineerd met een contrasterend zwart dak.

INTERIEUR DESIGN: EENVOUD EN ELEGANTIE, AMBACHT EN HOGE KWALITEIT 

De ontwerpers van Lexus hebben gestreefd naar een eenvoudig en verfijnd interieur dat het gevoel en de sfeer van een model uit een hoger segment creëert. Dit effect is gebaseerd op drie belangrijke elementen: goed zicht met een open uitzicht naar buiten en een eenvoudig, strak instrumentenpaneel; het gevoel van een ruim interieur; en een middenconsole met een imposante uitstraling.

De premium kwaliteit en aandacht voor detail zijn te zien in de keuze aan bekledingen en afwerkingen met sterke visuele en tastbare aantrekkingskracht. Naast hoogwaardig semi-aniline leder zijn er ook opties beschikbaar met een interieur dat geschikt is voor veganisten, waarbij gebruik wordt gemaakt van synthetisch leer en materialen voor de bekleding van stoelen, het stuurwiel, de schakelpook en de deurpanelen. De LBX is ook voorzien van nieuwe Tsuyusami inlegdelen die zijn gemaakt met behulp van een nieuwe filmtechniek die meerdere lagen gebruikt om een sterk gestructureerd uiterlijk met een gevoel van diepte te geven. Sfeerverlichting draagt bij aan het Omotenashi-effect, waarbij mensen zich welkom voelen en zich volledig thuis voelen in het voertuig. Met verschillende verlichtingsaccenten in de cabine biedt het verlichtingsontwerp een scala van 50 kleuropties, samengesteld in thema's die verschillende stemmingen oproepen.

Het bestuurderscockpit is een interpretatie van het Tazuna-concept van Lexus, dat voor het eerst werd geïntroduceerd op de mid-size SUV NX. Dit plaatst de belangrijkste bedieningselementen en informatiebronnen direct rondom de bestuurder, zodat ze alleen minimale bewegingen van de hand of het oog vereisen. Dit helpt de bestuurder gefocust te blijven op de taak van het rijden, met zo min mogelijk afleiding. De positie en hoek van het stuurwiel zijn nauwkeurig berekend om de bestuurder een belonend gevoel van controle te geven.

Om een breed, helder zicht te behouden, heeft het horizontale instrumentenpaneel een schoon en eenvoudig ontwerp. Aan elke kant vloeit het ontwerp over in het deurpaneel, wat een gevoel van omhulling van de voorste zitplaatsen geeft, zodat het gevoel ruimtelijk maar omhullend is. De doorlopende lijn die door dit ontwerp wordt gecreëerd, helpt de bestuurder het rollen van het voertuig te voelen bij het rijden door bochten. Een lage heuphoogte draagt bij aan het gevoel van de bestuurder om één te zijn met hun auto, terwijl er voldoende knieruimte aan de voorkant wordt geboden. Om ervoor te zorgen dat iedereen aan boord een goed uitzicht heeft, zijn de achterstoelen iets hoger geplaatst dan die aan de voorkant.

De laadruimte biedt tot 332 liter (voorwielaangedreven modellen met de achterstoelen in gebruik) ruimte - voldoende ruimte om twee koffers van 75 liter onder de neerklapbare afdekking te dragen.