Ga naar de hoofdinhoud (Druk op Enter)

ONTDEK DE GLOEDNIEUWE LEXUS ES

De geheel nieuwe achtste generatie Lexus ES beleefde zijn Europese première in mei 2025, voorafgaand aan de verkoopstart in het voorjaar van 2026.

GLOEDNIEUWE LEXUS ES

WELKOM IN EEN NIEUWE WERELD

VAN AUTOLUXE

 

De gloednieuwe Lexus ES is klaar om de grenzen van het segment van de premium zakenberlines te verleggen. Met aanzienlijke verfijningen van zijn wereldberoemde designtaal, prestaties en rijkwaliteiten sluit de ES volledig aan bij de hoogste regionen van de luxemarkt. De ES, nu verkrijgbaar met een hypermoderne volledig elektrische aandrijflijn, is de ultieme keuze van gecultiveerde en nauwgezette bestuurders. Gloednieuwe ES beschikbaar vanaf voorjaar 2026.

GLOEDNIEUWE LEXUS ES

EEN EPISCH EXTERIEUR

  • De gloednieuwe ES is ontwikkeld volgens Clean Tech x Elegance, het designconcept van Lexus dat raffinement koppelt aan een eenvoudige en strakke esthetiek. 
  • De ES is een grotere auto in elke dimensie, dramatisch vormgegeven met atletische lijnen en aerodynamische uitmuntendheid. 
  • Het vloeiende silhouet en de spits toelopende cabine zorgen voor een strak en gestroomlijnd zijaanzicht. 
  • Kenmerkende voor- en achterlichten met de nieuwe L-signatuur maken de ES direct herkenbaar als een Lexus.

GLOEDNIEUWE LEXUS ES

EEN ONDERSCHEIDEND INTERIEUR

  • Het interieur van de ES biedt een vereenvoudigde maar uiterst geraffineerde ruimte, waarbij het bovenste deel van de cabine open en ruim is om het zicht te verbeteren.
  • De cockpit, gebaseerd op de Tazuna-principes van Lexus, maakt het mogelijk om de bedieningselementen te gebruiken en informatie te controleren met een minimum aan hand- en oogbewegingen.
  • Nieuwe deurpanelen in bamboestijl schermen een veranderlijk schouwspel van gekleurd sfeerlicht af, met de keuze tussen geleidelijk veranderende kleuren of een vaste instelling.
  • Een unieke esthetiek werd gerealiseerd door de nieuwe reliëfstijl van de bekleding te combineren met de rustgevende sfeerverlichting.

GLOEDNIEUWE LEXUS ES

EEN HOGER NIVEAU VAN LUXE EN COMFORT

  • De ES biedt een ruime, businessclass-achtige cabine voor een luxueuze en meeslepende rijervaring.
  • In geval van chauffeursdiensten zijn onder andere verstelbare achterstoelen, een voetenbank met uitschuifbare beensteun en een naar voren neerklapbare passagiersstoel optioneel. 
  • De luxueuze maar ondersteunende, hertekende voorstoelen helpen om een goede lichaamshouding te behouden en de belasting van de stuurspieren te minimaliseren. 
  • Lawaai en trillingen in de cabine werden aanzienlijk verminderd dankzij een verbeterde deurafdichting en geluidsisolerend glas.

 

GLOEDNIEUWE LEXUS ES

KEUZE UIT NIEUWE AANDRIJFLIJNOPTIES

  • Als primeur voor Lexus zal de ES nu worden aangeboden met een zelfopladende hybride of volledig elektrische aandrijflijn. 
  • Verkrijgbaar in twee varianten per aandrijflijn, wordt de ES aangeboden met voorwiel- of vierwielaandrijving.
  • De volledig elektrische ES krijgt naar verwachting een WLTP-actieradius tot 530 km (330 mijl)* en een laadtijd van ongeveer 30 minuten tot 80% bij snelladen*.
  • Wat de zelfopladende versies betreft, is de hybride batterij verbeterd voor een grotere efficiëntie en is de stijfheid van de vermogenseenheid verbeterd om trillingen te onderdrukken.

*Gegevens over actieradius en laadtijden zijn nog niet definitief. Laadtijden kunnen variëren afhankelijk van onder meer de buitentemperatuur en het type lader.

GLOEDNIEUWE LEXUS ES

VOORTBOUWEN OP DE LEXUS DRIVING SIGNATURE 

  • De ES, die de principes van comfort, vertrouwen en controle omarmt, is nauwgezet verfijnd om de befaamde Lexus Driving Signature volledig waar te maken. 
  • Verbeteringen aan de structurele stijfheid minimaliseren trillingen en dragen bij aan een scherpe, intuïtieve besturing en soepel accelereren en remmen.
  • De stuurinrichting maakt gebruik van een tandheugel met variabele overbrenging die zorgt voor stabiliteit bij hoge snelheden, een snelle respons in bochten en een betere wendbaarheid bij lage snelheden. 
  • De ophanging is volledig hertekend, waardoor het vermogen beter op de weg wordt overgebracht en de rit nog soepeler verloopt.

GLOEDNIEUWE LEXUS ES

ULTRAMODERNE TECHNOLOGIE

  • In de nieuwe digitale cockpit zijn het 12,3"" display voor de bestuurder en het 14"" touchscreen naadloos geïntegreerd met de Lexus Link+-app. 
  • Het touchscreen, uitgerust met LexusConnect-navigatie en intuïtieve audioklimaatfuncties, werkt ook met Android Auto® en Apple CarPlay®. 
  • Een nieuwe generatie spraakassistent stelt de bestuurder in staat om verschillende functies aan boord te bedienen, zoals bestemmingen bijwerken, resterende actieradius controleren en de temperatuur in de cabine aanpassen.
  • Wanneer de ES wordt ingeschakeld, verlicht de nieuwe Hidden Switch-functie een reeks haptische schakelaars die voorheen niet zichtbaar waren in de bekleding van het dashboard.

GLOEDNIEUWE LEXUS ES

NIEUWE GEAVANCEERDE VEILIGHEIDSVOORZIENINGEN

  • De ES profiteert van talloze verbeteringen aan het Lexus Safety System+ en ondersteunende functies voor de bestuurder. 
  • Het automatische remsysteem Pre-Collision Safety werd uitgebreid om een breed scala aan scenario's te herkennen en erop te reageren, waaronder elektrische scooters.  
  • De Blind Spot Monitor detecteert nu ook fietsen en motorfietsen, wat ongelukken helpt voorkomen bij het nemen van bochten naar links en rechts. 
  • Ook nieuw voor de ES zijn Lane Change Assist en Front Cross Traffic Alert.

VOORLOPIGE MODELSPECIFICATIES – LEXUS ES

 

Aandrijflijn HEV BEV
 Model

ES 300h

(West-Europa)

ES 350h

(Oost-Europa)

ES 350e

ES 500e

Aandrijflijn FWD & AWD FWD & AWD FWD AWD
Motor

 2,5-liter, 4-cilinder in lijn

2.5-litre in-line 4-cylinder

- -
 Transaxle eCVT eCVT eAxle eAxle
Batterijcapaciteit (kWh) - - 76.96 74.69

 Systeemvermogen (DIN-pk/kW)

201/148 247/182 224/165 343/252
Acceleratie 0–100 km/u (seconden) FWD 8.2/ AWD 8.0 FWD 7.7/ AWD 7.5 8.2 5.7
Bandenmaat 235/55R19 235/55R19

235/55R19

235/45R21

Laadtijd (150 kW, 10–80%)

-

 

Buitentemperatuur 25°C: 

ca. 30 minuten*¹

Buitentemperatuur 0°C: 

ca. 40 minuten*¹

Buitentemperatuur -10°C: 

ca. 60 minuten*¹

Totale lengte (mm, t.o.v. huidige ES) 5,140 (+165)
Totale breedte (mm, t.o.v. huidige ES) 1,920 (+55)
Totale hoogte (mm, t.o.v. huidige ES) 1,555 (+110) 1,560 (+115)
Wielbasis (mm, t.o.v. huidig model) 2,950 (+80)
Voertuiggewicht (kg) 1,785-1,840 1,820-1,935 2,105-2,185 2,205-2,285

( ) geeft een vergelijking aan met het vorige model.

*¹ Geschatte laadtijd vanaf het moment dat het waarschuwingslampje voor de aandrijfbatterij gaat branden tot ongeveer 80% laadstatus (SOC).

De werkelijke laadtijd kan variëren afhankelijk van factoren zoals de buitentemperatuur en de specificaties van de lader.

Alleen het volledig elektrische model (BEV) zal worden gecommercialiseerd in België en Luxemburg. De hybride versie (HEV) zal niet worden aangeboden op deze markten.

*De uiteindelijke specificaties van de modellenreeks in Europa kunnen afwijken van de foto's