'Lexus heeft de filosofie van Omotenashi en persoonlijke luxe tot leven gebracht in THE LOFT', aldus projectmanager Dominique Bloch. 'Die gedachte zit niet alleen achter het design, maar ook in de wijze waarop medewerkers worden geïnspireerd om passagiers een unieke beleving te bezorgen. We zijn trots op onze teams die de Lexus-waarde zo volledig en op natuurlijke wijze omarmen en uitdragen. Deze award is dan ook voor hen.'
Yves Bernaerts, Lounge Manager van Brussels Airlines, vervolgt: 'Deze lounge is nu zeven keer uitgeroepen tot Europe’s Leading Airline Lounge omdat we het winnen van de award nooit vanzelfsprekend zijn gaan vinden. Al die jaren zijn we voortdurend ons best blijven doen om aan de top te blijven.'
Met het oorspronkelijke concept verkende Lexus nieuw terrein buiten de autowereld, om de reputatie als internationaal premiummerk verder te versterken. Vanuit de Omotenashi-filosofie – het Japanse principe van oprechte gastvrijheid – is de locatie ontworpen om gasten een uitzonderlijke service te bieden: anticiperend op hun wensen en met een uitnodigende omgeving om te ontspannen, te werken of bij te komen van een lange reis.
De lounge van meer dan 2.000 m² biedt faciliteiten als privé wellnessruimtes met Grohe-douches, ruimtes voor werk en ontspanning, shiatsumassagestoelen en slaapvertrekken met een sterrenhemel als plafond. Lexus-merkambassadeurs heten elke gast persoonlijk welkom en staan bekend om hun toewijding om ieder verblijf zo aangenaam mogelijk te maken.