lexus ls concept tokyo motor show hero

LEXUS ONTHULT HET LS+ CONCEPT

Lexus onthult zijn eerste LS+ concept op de Tokyo Motor Show in 2017. Voor een wereld zonder verkeersongelukken voert Lexus een vrijwillig beleid om geavanceerde technologieën te introduceren op basis van een geïntegreerd veiligheidsmanagementconcept.

Om ervoor te zorgen dat iedereen kan genieten van een comfortabele en veilige mobiliteitsoplossing in combinatie met rijplezier, heeft Lexus autonome rijtechnologieën ontwikkeld. De invoering ervan op open wegen is gepland voor de eerste helft van 2020 met de komst van het autonome rijsysteem "Urban Teammate".

BELANGRIJKSTE KENMERKEN VAN HET LS+ CONCEPT

Het LS+ Concept, op het snijvlak van de technologie, geeft een voorbode aan de volgende "LS" limousine van het merk. Het concept, met een ultramodern en toch onderscheidend design, is gebaseerd op autonome rijtechnologieën die naar verwachting in 2020 geïmplementeerd zullen worden. De ontwikkeling van het LS+ Concept symboliseert de visionaire strategie van Lexus.

MODERNITEIT EN ONDERSCHEIDING VAN HET LS+ CONCEPTONTWERP

Het LS+ Concept onderscheidt zich met het ontwerp van de toekomstige LS vlaggenschip. Het trapeziumvormige rooster heeft een gedurfde expressie die de koeling en aerodynamische prestaties verbetert. Het wordt geassocieerd met andere elementen die de kenmerkende visionaire benadering van Lexus belichamen zoals koplichten en gecombineerde achterlichten met gedeeltelijke laserverlichting of elektronische buitenspiegels.

DE NIEUWSTE GENERATIE AUTONOME RIJTECHNOLOGIEËN IN COMBINATIE MET KUNSTMATIGE INTELLIGENTIE*

Lexus wil bijdragen tot een wereld waarin mobiliteit voor iedereen veilig, eenvoudig en onbeperkt is dankzij autonome rijtechnologieën. Meer bepaald is het de bedoeling om autonoom rijden vanaf het binnenrijden tot het verlaten van de weg mogelijk te maken dankzij het gebruik van de autonome rijtechnologie "Highway Teammate", die in 2020 geïmplementeerd zou moeten worden en die reeds het LS+ Concept uitruste. Dankzij deze technologieën kan het voertuig op wegen met beperkte toegang het inbrengen van verkeer, het wisselen van rijstrook en het verlaten van de rijstrook en de afstand tussen voertuigen via boordsystemen die in real time de verkeerssituatie identificeren, analyseren en daarop reageren.

Het LS+ Concept communiceert met een datacenter om de software van zijn systemen bij te werken en nieuwe functies te starten. Kunstmatige intelligentie leert geleidelijk aan van metagegevens, onder meer door het verzamelen van informatie over wegeninfrastructuur en omliggende gebieden, zodat het een hoog niveau van autonoom rijden kan waarborgen.

Next steps