- De Britse zangeres en songwriter is onthuld als de nieuwe ambassadeur voor de Lexus UX
- Deze reclamecampagne valt samen met de introductie van de nieuwe UX, die als compacte crossover is uitgegroeid tot een van de meest verkochte modellen van Lexus in Europa
- ‘Feet Don’t Fail Me Now’, de hit van Joy Crookes, is de soundtrack voor de TV-commercial
- De Europese campagne is op 12 september van dit jaar van start gegaan
Met Joy Crookes heeft Lexus vandaag het gezicht én de stem onthuld voor de reclamecampagne van de nieuwe UX. Als internationaal bekende zangeres werd Joy Crookes al genomineerd voor een BRIT Award en de Mercury Prize.
Lexus kiest met deze samenwerking voor een nieuwe strategie om een jonger, diverser en meer social bewust publiek te bereiken. Crookes is de perfecte belichaming voor de doelgroep van Lexus, een ambassadeur met een geheel eigen mix van modern luxe en stijl.
Joy koppelt haar talent aan een eigen stijl die voortkomt uit een mengeling van culturen en tijdperken, mede beïnvloed door de rijke diversiteit van Zuid-Londen, de regio waar ze opgroeide. Het resultaat is een even unieke als krachtige esthetiek die doorschijnt in alles wat ze in creatief opzicht produceert. Daarmee verlegt ze voortdurend visuele grenzen, maar houdt ze tegelijkertijd haar afkomst in ere. Crookes gebruikt haar podium bovendien om bewustzijn te creëren voor thema’s die haar aan het hart gaan, waaronder duurzaamheid en de focus op het behoud van de natuur voor toekomstige generaties overal ter wereld.
De nieuwe campagne stoelt op het concept van ‘de energie die u beweegt’. In de eerste commercial beschouwt Joy de UX als een ruimte om haar kinderdroom uit te laten komen: een wereldberoemd artiest worden. Haar passie en energie gebruikt ze om haar creativiteit te uiten, en om haar drukke leven in goede banen te leiden.