1. New Cars
  2. UX
  3. Joy Crookes
LEXUS UX

JOYRIDEN MET JOY CROOKES

  • De Britse zangeres en songwriter is onthuld als de nieuwe ambassadeur voor de Lexus UX
  • Deze reclamecampagne valt samen met de introductie van de nieuwe UX, die als compacte crossover is uitgegroeid tot een van de meest verkochte modellen van Lexus in Europa
  • ‘Feet Don’t Fail Me Now’, de hit van Joy Crookes, is de soundtrack voor de TV-commercial
  • De Europese campagne is op 12 september van dit jaar van start gegaan

 

Met Joy Crookes heeft Lexus vandaag het gezicht én de stem onthuld voor de reclamecampagne van de nieuwe UX. Als internationaal bekende zangeres werd Joy Crookes al genomineerd voor een BRIT Award en de Mercury Prize.

Lexus kiest met deze samenwerking voor een nieuwe strategie om een jonger, diverser en meer social bewust publiek te bereiken. Crookes is de perfecte belichaming voor de doelgroep van Lexus, een ambassadeur met een geheel eigen mix van modern luxe en stijl.

Joy koppelt haar talent aan een eigen stijl die voortkomt uit een mengeling van culturen en tijdperken, mede beïnvloed door de rijke diversiteit van Zuid-Londen, de regio waar ze opgroeide. Het resultaat is een even unieke als krachtige esthetiek die doorschijnt in alles wat ze in creatief opzicht produceert. Daarmee verlegt ze voortdurend visuele grenzen, maar houdt ze tegelijkertijd haar afkomst in ere. Crookes gebruikt haar podium bovendien om bewustzijn te creëren voor thema’s die haar aan het hart gaan, waaronder duurzaamheid en de focus op het behoud van de natuur voor toekomstige generaties overal ter wereld.

De nieuwe campagne stoelt op het concept van ‘de energie die u beweegt’. In de eerste commercial beschouwt Joy de UX als een ruimte om haar kinderdroom uit te laten komen: een wereldberoemd artiest worden. Haar passie en energie gebruikt ze om haar creativiteit te uiten, en om haar drukke leven in goede banen te leiden.

De samen met Joy ontwikkelde content stoelt op verschillende creatieve pijlers, met als gemeenschappelijke factor de Lexus UX, die ze gebruikt voor haar urban ontdekkingstocht. In vier korte films wordt dit concept tot leven gewekt. Joy neemt de kijkers mee op haar spannende reis, met als eerste een rit naar het strand. In andere films wordt Joy gevolgd in een drukke metropool, waar de state-of-the-art technologie en bijzondere rijbeleving van de UX naar voren komen. Ze geniet zichtbaar van haar rit in de Lexus UX, ontwikkeld met het concept van ‘Continuous Evolution’ in gedachten. In de stad maakt ze handig gebruik van de ‘Hey Lexus’ spraakassistent en cloud updates voor het gebruiksvriendelijke Lexus Premium multimedia systeem, dat ze gebruikt om ‘Feet Don’t Fail Me Now’ af te spelen, de soundtrack van de campagne.

Dankzij de verbeterde smartphone integratie in de UX worden apps van een smartphone weergegeven op de 12,3” HD of 8” touch-screens, die met oog op meer bedieningsgemak dichter bij de bestuurder zijn gepostioneerd. De nieuwe Lexus Link app voor Connected Services draagt bij aan de rijbeleving, met intelligente functies als een op afstand bedienbare airconditioning en portiersloten. Om de grote groep volgers van Joy op social media te bereiken, wordt er ook creatieve content gemaakt voor Instagram en TikTok – veelbelovende platforms om een nieuwe doelgroep aan te spreken.

Andere functies en upgrades voor de nieuwe Lexus UX zijn onder meer de introductie van een nieuwe F Sport Design uitvoering met sportieve details voor het interieur, Adaptive Variable Suspension (AVS) en high-performance schokbrekers voor en achter, die standaard zijn voor de UX F SPORT. Nieuwe lakkleuren, bi-tone kleurcombinaties en nieuwe kleurcombinaties voor het interieur bieden vele mogelijkheden om de UX te personaliseren, ideaal voor liefhebbers die op zoek zijn naar de vermaarde Omotenashi gastvrijheid van Lexus.

Door aanpassingen aan het Lexus Safety System+ van de UX levert het Pre-Collision System betere prestaties. Dat is ook te danken aan Intersection Turning Assist, een nieuwe functie die afslaan op een druk kruispunt veiliger maakt. Met Emergency Steering Assist beschikt de bestuurder over een functie die helpt om obstakels te ontwijken en tegelijkertijd in de rijbaan te blijven.

Joy Crookes: “Ik haal mijn energie en inspiratie uit alle vormen van creativiteit. Door mee te werken aan de campagne voor de UX heb ik het vakmanschap en de creativiteit van Lexus van dichtbij kunnen zien. Net als andere UX-rijders probeer ik mezelf altijd te onderscheiden en uit te drukken. Ik heb het geluk dat ik dat kan doen met mijn muziek, mode en kunst en ik ben dankbaar dat Lexus me daarvoor een platform biedt.”

Pascal Ruch, Vice President van Lexus Europe: “Joy belichaamt de passie en energie die Lexus heeft voor creativiteit, design en duurzaamheid. Haar unieke stijl en persoonlijkheid maken haar tot de perfecte ambassadeur voor de nieuwe Lexus UX.”

Ga voor meer informatie naar: https://www.lexus.eu/car-models/ux/all-new-ux/

Bekijk het persbericht over het werelddebuut van de UX op: https://newsroom.lexus.eu/lexus-ux-upgrades-deliver-new-tech-improved-handling-and-more-choice/

 

#Lexus     #LexusUX     #LexusXJoyCrookes    #ExperienceAmazing