1. New Cars
  2. UX World Premiere
WERELDPREMIÈRE

DE NIEUWE UX

Met gepaste trots maakt Lexus verbeteringen in de zelfopladende hybride UX 250h en de benzineaangedreven UX 200 bekend. Extra stijlopties, verbeterde multimedia en connectiviteit, en een sportieve nieuwe uitvoering, de F SPORT Design, vergroten de keuze.

DE NIEUWE UX

DIRECTE EN GERUSTSTELLENDE PRESTATIES

Ter versterking van de Lexus Driving Signature is de basis van de UX verder verfijnd om het rijcomfort en het dynamische rijgedrag te verbeteren. De stijfheid van carrosserie is verbeterd dankzij extra puntlassen. Het SUV-karakter van de UX 250h wordt verder versterkt door de elektronische E-Four-vierwielaandrijving die Lexus als optie aanbiedt.
DE NIEUWE UX

KLEUROPTIES

De nieuwe lakkleur Sonic Platinum geeft extra glans en diepere schaduwen aan de carrosserie van de auto. De herziene serie biedt ook een ruimere keuze aan bi-tone afwerkingen. Er zijn zes kleuren beschikbaar in combinatie met een contrasterend zwart dak op de F SPORT- en F SPORT Design-uitvoeringen. In het interieur is de nieuwe kleur Hazel als optie beschikbaar (behalve in de F SPORT) voor alle bekledingsvarianten. De bekleding van geperforeerd leer is opgefrist door een nieuwe manier van plooien, die gebaseerd is op een traditionele Japanse mandenvlechttechniek (‘kagome’). De kunstlederen bekleding heeft een nieuw stikselpatroon (‘sashiko’) gekregen.
DE NIEUWE UX

VIERDE GENERATIE AANDRIJFTECHNOLOGIE

De UX 250h levert een uitstekende efficiëntie en verfijnde prestaties dankzij de Lexus zelfopladende hybride technologie van de vierde generatie en het 2.0-liter systeem, dat een vermogen van 184 DIN-pk/135 kW ontwikkelt. De UX 200 wordt aangedreven door een 2.0-liter viercilinderbenzinemotor, die vrijwel identiek is aan de motor van het hybride model. Deze krachtbron staat bekend om zijn uitzonderlijke thermische rendement van 40%, wat voor een spaarzaam verbruik en lage CO2-emissies zorgt.
DE NIEUWE UX

GEAVANCEERDE STEM- EN SMARTPHONEBEDIENING

De nieuwe spraakherkenning van het multimediasysteem omvat de mogelijkheid om de ingebouwde ‘Hey Lexus’-assistent te gebruiken. Het gebruik van stemcommando’s om te bellen, het audiosysteem en de klimaatregeling te bedienen en op internet te zoeken, wordt hierdoor nog eenvoudiger. Smartphone-integratie via Apple CarPlay (draadloze verbinding) of Android Auto (bedrade verbinding) wordt standaard aangeboden. Eigenaren kunnen de Lexus Link-app op hun smartphone gebruiken om de portieren te vergrendelen of ontgrendelen of de airconditioning op afstand te bedienen. Zo geeft Lexus invulling aan de Japanse kunst van de gastvrijheid (‘omotenashi’).

DE NIEUWE LEXUS UX

ONTDEK STIJL EN LUXE

DE NIEUWE UX

SUPERIEURE GEBRUIKERSINTERFACE

In de herziene UX zit Lexus’ nieuwe MM21-multimediasysteem, dat sneller reageert, een intuïtievere, meer op de mens gerichte bediening heeft en meer functionaliteit biedt. Een touchscreen vergroot het displayformaat in de auto naar 12,3 inch of 8 inch. De middenconsole bevat nu bedieningselementen voor de verwarmde voorstoelen en vóór het bedieningspaneel van de airconditioning bevindt zich een verlicht bakje met ruimte voor een grote smartphone.

De bruikbaarheid en het bedieningsgemak zijn verbeterd door de plaatsing van de schakelaars te optimaliseren. Door de aanzienlijk grotere rekencapaciteit worden opdrachten sneller uitgevoerd. Standaard wordt ‘always connected’ cloudnavigatie aangeboden, met toegang tot realtime weg- en verkeersinformatie om ritten eenvoudiger te kunnen plannen.

 

DE NIEUWE UX

GEAVANCEERD VEILIGHEIDSSYSTEEM

De toepassing van het Lexus Safety System + 2.5 maakt de nieuwe UX veiliger dan ooit. Dit toonaangevende systeem waarschuwt u voor gevaar en neemt zo nodig maatregelen om aanrijdingen te vermijden. De Dynamic Radar Cruise Control is uitgerust met Curve Speed Reduction, waardoor de snelheid van de auto automatisch wordt aangepast aan de straal van een bocht in de weg.
DE NIEUWE UX

NIEUWE F SPORT DESIGN-UITVOERING

De verschijning van de nieuwe UX wordt versterkt door een spindelvormige grille met een typisch L-vormig maaspatroon. Deze is afgewerkt in zwart met een gitzwarte rand langs de onderkant, die het stevige postuur van de auto accentueert. Hetzelfde patroon komt terug in de grotere behuizingen van de mistlampen en bochtverlichting in de voorbumper. Andere designelementen zijn kunstlederen stoelbekleding, verwarmde voorstoelen, automatische airconditioning met twee zones, achteruitrijcamera, automatische ruitenwissers, chromen dakrails en zwarte wielkastlijsten.
DE NIEUWE UX

UX F SPORT

De herziene UX F SPORT is standaard uitgerust met Adaptive Variable Suspension (AVS) en sportieve drijfstangen voor en achter. Deze dragen bij aan de strakkere wegligging, de directere chassisrespons en het zachtere rijcomfort van deze uitvoering op alle wegdekken. Het AVS-regelsysteem is aangepast, zodat de dempingskracht naadloos wordt verhoogd wanneer de omstandigheden dat vereisen. Het stuurgevoel is verbeterd dankzij een nieuwe starre verbinding tussen de bovenkant van het stuurhuis en het ophangingselement. De dempingskracht van de schokdempers is afgesteld voor optimale prestaties.