- Lexus feliciteert de winnaars van het 81ste internationale filmfestival van Venetië – La Biennale de Venezia – dat gisteren werd afgesloten
- Met gepaste trots heeft Lexus voor het 8ste achtereenvolgende jaar de rol vervuld als officiële autosponsor van het internationale filmfestival van Venetië
- Tijdens het festival brachten elektrische en hybride modellen van Lexus acteurs, regisseurs en andere beroemdheden van en naar de rode loper
- Lexus zette tijdens het festival de LF-ZC (Opens in new window) in de schijnwerpers, een concept voor een toekomstige high-performance sedan met elektrische aandrijving
DE 81STE EDITIE VAN HET FILMFESTIVAL VAN VENETIË
De 81ste editie van het internationale filmfestival van Venetië – La Biennale di Venezia – is gisteren afgesloten, met Lexus als trotse sponsor van dit evenement waar de winnaars van de prestigieuze Gouden Leeuw bekend werden gemaakt. De award voor Beste Film ging dit jaar naar 'The Room Nex Door', van regisseur Pedro Almodóvar.
Lexus fungeerde voor het 8ste achterenvolgende jaar als officiële autosponsor van het festival, met luxueus vervoer naar de rode loper, voor sterren als Sveva Alviti, Isabelle Huppert, Willem Dafoe, Michael Keaton, George Clooney, Brad Pitt, Joaquin Phoenix en Kevin Costner. De vloot in Venetië bestond uit 35 auto's, met daaronder de belangrijkste geëlektrificeerde modellen, zoals de LBX Hybrid (Opens in new window), de NX Plug-in Hybrid (Opens in new window), RX Hybrid (Opens in new window) en de batterij-elektrische Lexus RZ. (Opens in new window)
Met deze modellen toonde Lexus haar innovatieve visie op een groene transitie van premium mobiliteit, onderstreept door een bijzondere installatie in het Lido-hotel van Venetië, ter introductie van de LF-ZC (Opens in new window) – ofwel Lexus Future Zero Catalyst.
De LF-ZC mag gezien worden als voorbode van een toekomstig productiemodel die mogelijk al in 2026 op de markt komt. Het concept onderscheidt zich met een krachtige styling en is ontwerpen met oog op mobiliteit zonder enig compromis. Daarmee staat de LF-ZC symbool voor de filosofie van Lexus ten aanzien van duurzame mobiliteit, met vooruitstrevende technologie die niet alleen bewuster omgaat met het milieu, maar ook de rijbeleving een extra dimensie geeft.
Deze boodschap werd tijdens het festival nadrukkelijk uitgedragen door de Italiaanse acteur en tevens Lexus-ambassadeur Stefano De Martino. 'Het was een bijzonder voorrecht om met Lexus opnieuw in Venetië aanwezig te zijn. Wanneer ik naar de bioscoop ga om een film te zien, dan weer ik dat deze emoties op zal roepen, een beleving die vergelijkbaar is met instappen in mijn Lexus. Het is een unieke ervaring, waar schoonheid, technologie, innovatie en duurzaamheid samenkomen. Het resultaat van een visie op het heden, die tegelijkertijd de blik stevig heeft gericht op onze mobiliteit van de toekomst. In dat opzicht gelden het Filmfestival van Venetië en Lexus binnen hun eigen vakgebied beide als onbetwist referentiekader.'
De band tussen Lexus en Venetië bestaat al lang en stoelt op een gedeelde visie en waarden, zowel ten aanzien van mensen als van duurzaamheid. Dit inspireert Lexus om de entertainmentsector te omarmen en ondersteunen, vanuit een gemeenschappelijke ambitie om een bijzondere beleving te creëren, een beleving die emoties oproept.'