TECHNOLOGIE

INNOVATIES MET FANTASIE

Als het aankomt op technoligie, dan hebben we nooit rust. In plaats daarvan zien we technologische vooruitgang als een bron van inspiratie voor constante innovatie. Ontdek onze benadering van innovatie.

NIEUWE TECHNOLOGIE, ONVERWACHTE TOEPASSINGEN

Onze benadering van technologie is altijd dynamisch en staat nooit stil. In plaats van technologieën in hun bestaande vorm toe te passen, zien wij deze als vertrekpunt voor nieuwe ontwikkelingen. Een ding is zeker: we vinden daarbij altijd onverwachte, revolutionaire toepassingen.

brandpillars tech engine

SLIMMER SCNANNEN

Door buiten de gebaande paden te denken, konden we gebruikmaken van de nieuwste CAT technologie uit de medische wereld. Waarom? Omdat we een verrassende en waardevolle nieuwe toepassing voor Lexus zagen.

De traditionele manier om een motor te onderzoeken bestaat uit mechanische en externe inspecties. Bij Lexus willen we er zeker van zijn dat ook de binnenkant van elke motor perfect is.

Met behulp van een CAT-scan kunnen we het binnenste van een motor bekijken in 3D. We controleren zeer nauwgezet op de kleinste onvolkomenheden. Onze ongebruikelijke methode levert spectaculaire resultaten op.

INTELLIGENTE ASSISTENTIE

Achter het stuur zijn uw zintuigen continu actief om te waken over uw veiligheid. Maar wat als uw eigen zintuigen worden ondersteund door die van uw auto? Onze geavanceerde veiligheidssystemen overtreffen de perceptie van de mens en houden u en uw passagiers op intelligente wijze in de gaten.

ACTIEVE VEILIGHEID

Veiligheid behoort tot de belangrijkste gebieden waar we nieuwe technologie en innovatie toepassen. Bestaande functies evolueren en we ontwikkelen voortdurend, nieuwe hulpsystemen.

Als gevolg daarvan worden onze auto's per dag slimmer en veiliger. Naast andere functies beschermt het LSS+ veiligheidssysteem u op elk moment, met intelligente ondersteuning wanneer het nodig is.

ONCONVENTIONELE MATERIALEN

Door natuur en technologie te combineren, maken we innovatief gebruik van duurzame materialen die beter zijn voor het milieu. Bekijk fraaie interieurdelen die de schoonheid van de natuur oproepen. Zo zult u stijlvolle, en tegelijkertijd functionele details en compleet nieuwe functies ontdekken.

technology innovation with imagination unconventional materials 01
technology innovation with imagination unconventional materials 02

BAMBOO ACOUSTICS

In de krachtige luidsprekers van de CT komen de natuur en technologie op bijzonder fraaie wijze samen. We hebben voor bamboe een compleet nieuwe toepassing gevonden, met als resultaat een ongelooflijke akoestiek.

Het diafragma van de luidsprekers is gemaakt uit een mix van bamboebladeren en houtskool. Daarmee ontstaat een lichtgewicht materiaal dat stijf genoeg is om hoge tonen zeer nauwkeurig weer te geven, maar ook voldoende flexibel om de eigen trillingen te absorberen.

VIRTUAL REALITY TESTEN

We maken gebruik van virtual reality om onze kwaliteitstests naar een hoger plan te brengen. Zowel de rijomstandigheden als reacties van de bestuurder kunnen we beter dan ooit simuleren. Door echt een totaalervaring te creëeren, krijgen we waardevolle feedback van echte bestuurders, over een scala aan veiligheidsvoorzieningen. Deze feedback gebruiken we om onze technologie te verbeteren en perfectioneren, wat uw zelfvertrouwen en gemoedsrust tijdens het rijden ten goede komt.

technology innovation with imagination driving simulator process

GESIMUMLEERD RIJDEN

Een Lexus LS staat in een enorme bubbel. De auto is volledig omringd door grote schermen waarop realistische beelden van een stad en de snelweg worden weergegeven. Met behulp van hydraulische cilinders die alle kanten op bewegen, worden sturen, klimmen, accelereren en afremmen gesimuleerd. Geluidseffecten van motorgeluiden, trillingen en windgeruis maken het effect compleet.

De mogelijkheden van simulatie zijn eindeloos. Door de omstandigheden tijdens alledaagse ritten na te bootsen, brengen we bijvoorbeeld in kaart hoe een bestuurder vermoeid raakt. Dat helpt ons bij de ontwikkeling van een slim waarschuwingssysteem. "Dit soort test zouden we nooit in het echt kunnen uitvoeren", aldus Takahiko Murano, die verantwoordelijk is voor het opzetten van de experimenten.

Next steps