- Lexus werkt samen met vooraanstaande Europese kunstenaars aan digitale projecten, geïnspireerd door de slogan ‘Gewoon Buitengewoon’ van de nieuwe Lexus LBX
- Deelnemende creatieven zijn Andreas Wannerstedt uit Zweden, Ricardo Ulises Hernandez Gomez (of‘Ulises’), uit Spanje, en Charlotte Taylor uit Engeland
- Elke kunstenaar heeft visueel opvallende digitale kunst ontworpen, en daarmee hun eigen persoonlijke touch gegeven aan de introductiecampagne van Lexus LBX
- De door de kunstenaars en Lexus gecreëerde kunstwerken zijn nu te zien op social media en andere platforms
Lexus heeft een collectief van kunstenaars uit heel Europa uitgenodigd om een unieke visie te ontwikkelen op het alledaagse leven in de stad, met behulp van driedimensionaal design en dynamische beelden. Dit project wordt uitgevoerd ter gelegenheid van de introductie van de nieuwe LBX, de compacte urban crossover van Lexus.
Elke kunstenaar heeft visuals en animaties gemaakt, met als inspiratie beelden uit de ‘Gewoon Buitengewoon’ campagne van de LBX. Hiermee toont Lexus een nieuw perspectief op bekende stedelijke omgevingen, met bijzondere transformaties van stadsarchitectuur en het straatbeeld. Dit is het nieuwste, originele project in een lange samenwerking tussen Lexus en de wereld van moderne kunst, ter ondersteuning van de Lexus filosofie van innovatie en creatief denken.
De deelnemende kunstenaars onthullen hun nieuwe werk op hun social mediakanalen, waarna Lexus deze kan gebruiken op verschillende platforms. Het project ondersteunt marketingactiviteiten om Lexus LBX onder de aandacht te brengen van een jonger publiek. Daarnaast geeft elke kunstenaars in een korte film een kijkje achter de schermen, om daarmee inzicht te geven in hun ideeën en hoe ze deze in hun kunst tot leven hebben gebracht. Dit is in lijn met het idee voor de LBX, waarmee Lexus zich richt op een nieuwe, vooral jongere doelgroep van mensen die prijs stellen op kwaliteit, maar met een meer informele uitstraling.
‘Het was heel bijzonder om onze filosofie voor de LBX vertaald te zien worden in digitale beelden die een nieuwe kijk geven op het alledaagse leven in de stad', aldus Filip Belmans, Lexus Europe Head of Communications and Customer Experience. 'Voor de LBX hadden we de ambitie om een auto te ontwerpen die wat minder formeel is, met een eigen authentieke stijl waarmee mensen zich direct verbonden voelen. Deze kunstenaars hebben juist deze eigenschap vormgegeven in hun projecten, maar geven er tegelijkertijd hun eigen visie op.’