1. Discover Lexus
  2. LBX Extraordinary Creators
LEXUS LBX

BEKIJK DE EXTRAORDINARY CREATORS

Voor de introductie van de nieuwe Lexus LBX geven moderne digitale kunstenaars vorm aan 'Gewoon Buitengewoon'.

  • Lexus werkt samen met vooraanstaande Europese kunstenaars aan digitale projecten, geïnspireerd door de slogan ‘Gewoon Buitengewoon’ van de nieuwe Lexus LBX
  • Deelnemende creatieven zijn Andreas Wannerstedt uit Zweden, Ricardo Ulises Hernandez Gomez (of‘Ulises’), uit Spanje, en Charlotte Taylor uit Engeland
  • Elke kunstenaar heeft visueel opvallende digitale kunst ontworpen, en daarmee hun eigen persoonlijke touch gegeven aan de introductiecampagne van Lexus LBX
  • De door de kunstenaars en Lexus gecreëerde kunstwerken zijn nu te zien op social media en andere platforms

 

Lexus heeft een collectief van kunstenaars uit heel Europa uitgenodigd om een unieke visie te ontwikkelen op het alledaagse leven in de stad, met behulp van driedimensionaal design en dynamische beelden.  Dit project wordt uitgevoerd ter gelegenheid van de introductie van de nieuwe LBX, de compacte urban crossover van Lexus.

Elke kunstenaar heeft visuals en animaties gemaakt, met als inspiratie beelden uit de ‘Gewoon Buitengewoon’ campagne van de LBX. Hiermee toont Lexus een nieuw perspectief op bekende stedelijke omgevingen, met bijzondere transformaties van stadsarchitectuur en het straatbeeld. Dit is het nieuwste, originele project in een lange samenwerking tussen Lexus en de wereld van moderne kunst, ter ondersteuning van de Lexus filosofie van innovatie en creatief denken.

De deelnemende kunstenaars onthullen hun nieuwe werk op hun social mediakanalen, waarna Lexus deze kan gebruiken op verschillende platforms. Het project ondersteunt marketingactiviteiten om Lexus LBX onder de aandacht te brengen van een jonger publiek. Daarnaast geeft elke kunstenaars in een korte film een kijkje achter de schermen, om daarmee inzicht te geven in hun ideeën en hoe ze deze in hun kunst tot leven hebben gebracht. Dit is in lijn met het idee voor de LBX, waarmee Lexus zich richt op een nieuwe, vooral jongere doelgroep van mensen die prijs stellen op kwaliteit, maar met een meer informele uitstraling.

‘Het was heel bijzonder om onze filosofie voor de LBX vertaald te zien worden in digitale beelden die een nieuwe kijk geven op het alledaagse leven in de stad', aldus Filip Belmans, Lexus Europe Head of Communications and Customer Experience. 'Voor de LBX hadden we de ambitie om een auto te ontwerpen die wat minder formeel is, met een eigen authentieke stijl waarmee mensen zich direct verbonden voelen. Deze kunstenaars hebben juist deze eigenschap vormgegeven in hun projecten, maar geven er tegelijkertijd hun eigen visie op.’

DE KUNSTENAARS

De drie kunstenaars, uitverkozen vanwege hun originele technieken, artistieke visie en hun aanwezigheid op social media zijn Andreas Wannerstedt (Zweden); Ricardo Ulises Hernandez Gomez, kortweg ‘Ulises’ (Spanje); en Charlotte Talyor (UK).

Wannerstedt is art director en 3D vormgever die bekendstaat om zijn sculpturen en hypnotiserende animaties. ‘De LBX heeft een frisse en bijzondere benadering van het dagelijkse leven. Dat inspireerde me, en vanwege het strakke design van de auto en het gebruik van kleur wilde ik graag de samenwerking met Lexus aan. Met mijn werk geef ik een nieuwe kijk op het leven in de stad’, aldus Wannerstedt.

Ook Ulises werkt als 3D vormgever, met ervaring in video en animatie. Zijn werk met de Ulises Studio in Berlijn roept een gevoel op van premium kwaliteit en bevindt zich op het snijvlak tussen realisme en surrealisme. In zijn animatie rijdt de LBX door een monochromatische stad die langzaam transformeert tot een kleurige schakering van stedelijke architectuur.

Charlotte Taylor is een digitale kunstenaar en oprichter van Studio Charlotte Taylor en Maison du Sable. Ze is gespecialiseerd in architectuur, interieurdesign en art direction.

DE ‘GEWOON BUITENGEWOON’ CAMPAGNE

De nieuwe Lexus LBX maakt ‘Gewoon Buitengewoon’ door de dagelijkse rijbeleving om te vormen tot een beleving van luxe en plezier. De marketingcampagne ter ondersteuning van de introductie beeldde dit concept uit met een reeks van vier pop-up evenementen in Milaan, Londen, Madrid en Parijs. Bij elk van de evenementen werd een alledaagse situatie – een autowasstraat, een garage met meerdere verdiepingen, een kunstgalerij en een bakkerij, omgevormd tot een driedimensionale beleving van luxe, met de LBX als middelpunt.

OVER DE LBX

De nieuwe Lexus LBX Hybrid is de kleinste Lexus tot nu toe, maar verdient volledig zijn status als baanbrekend model, een auto die breekt met de traditionele hiërarchie in het premium segment, en die voor het merk Lexus een grote verandering met zich meebrengt.

Als nieuwkomer in de succesvolle SUV-range van Lexus speelt de LBX in op de voorkeuren van een jongere doelgroep, bestaand uit mensen die het merk Lexus mogelijk niet eerder hebben overwogen. De LBX is zonder enig compromis ontwikkeld, met het vakmanschap en rijke uitrusting die doorgaans is voorbehouden aan grotere modellen. De LBX heeft dan ook dezelfde aangename rijkwaliteiten die onlosmakelijk verbonden zijn met elke Lexus.

De range is ontworpen om eigenaren meer vrijheid te bieden om hun eigen smaak en gevoel voor stijl te tonen, volgens de lijn waarmee Lexus luxe persoonlijk maakt. De LBX biedt keuze uit verschillende ‘Atmosphere’ invloeden die met verschillende combinaties van designdetails, kleuren, stoffen en afwerking op comfort, dynamiek of sportiviteit gericht zijn.

Lees meer over de nieuwe Lexus LBX op https://nl.lexus.be/nieuwe-autos/lbx