LEXUS NIEUWS

LICHT, MOTOR, ACTIE!

Lexus is voor het 8e achtereenvolgende jaar de officiële autosponsor voor het Internationale Filmfestival van Venetië.

  • Lexus treedt op als officiële autosponsor voor de 81e editie van het Internationale Filmfestival van Venetië – La Biennale di Venezia
  • Een floot van batterij-elektrische auto's van Lexus verzorgt op de rode loper en rond de festivallocaties luxueus transport voor acteurs, regisseurs en andere beroemdheden
  • Acht jaar sponsoring van het festival onderstreept voor Lexus de merkwaarden van vakmanschap, innovatie en het streven naar de best mogelijke klantbeleving, waarden die Lexus deelt met de filmwereld
  • Op een speciale installatie bij het Venice Lido toont Lexus met de LF-ZC concept een studiemodel voor een toekomstige high-performance sedan met batterij-elektrische aandrijving

 

Voor de zojuist geopende 81e editie van het internationale Filmfestival van Venetië – La Biennale di Venezia – treedt Lexus voor het 8e achtereenvolgende jaar op als de officiële autosponsor. Het festival is een van de meest prestigieuze evenementen binnen de internationale filmwereld en vormt voor Lexus een ideaal podium om het design, comfort en de rijbeleving van alle premium modellen voor het voetlicht te brengen.

Net als in voorgaande jaren zet Lexus een vloot van batterij-elektrische auto’s in voor het vervoer van acteurs, regisseurs, VIP’s en officials van en naar de rode loper. Onder de vele internationale beroemdheden die kennismaken met de beleving van Lexus is onder meer Sveva Alviti, beschermvrouwe voor het festival van dit jaar.  Modellen die Lexus in Venetië inzet zijn onder meer de hybride LBX – die tijdens de vorige editie van het festival zijn debuut maakte – en de NX Plug-in Hybrid. Ook de RX Hybrid en de batterij-elektrische Lexus RZ maken in Venetië hun opwachting op de rode loper. Samen tonen deze modellen het design en de innovatieve kracht van Lexus, met uiteenlopende oplossingen voor elektrificatie van onze mobiliteit. 

Tijdens de opening van het festival gaf Lexus gisteravond acte de presence op de rode loper, voor de première van ‘Beetlejuice Beetlejuice’, de nieuwe film van regisseur Tim Burton, met hoofdrollen voor onder meer Michael Keaton, Willen Dafoe, Monica Bellucci en Sveva Alviti. Voor de Italiaanse actrice Miriam Leone markeerde deze gelegenheid haar eerste officiële optreden als merkambassadeur van Lexus. Met haar charisma en veelzijdige talent is Leone een perfecte match voor het merk, als bevestiging voor de sterke band die Lexus heeft met de filmwereld. 

“Ik vind het heel bijzonder om op dit filmfestival van Venetië Lexus te mogen vertegenwoordigen. Het is een merk dat vooral aansluit bij mijn eigen ambitie om in elk detail perfectie na te streven”, aldus Miriam Leone. “Ik voel een sterke affiniteit met het merk en de passie die Lexus heeft voor het bieden van een unieke en onvergetelijke klantbeleving, waarin mensen altijd centraal staan. Ik verheug me erop om te ontdekken hoe de visionaire kwaliteit van Lexus hier in Venetië samenkomt met de magie van film.”

Net als films hun ‘auteurs’ hebben, heeft ook Lexus het streven om met aandacht voor detail, innovatieve oplossingen en buitengewoon vakmanschap nieuwe belevingen te creëren. Al jaren vormen deze merkwaarden een link tussen het merk en de filmwereld. Zowel bij Lexus als op het witte doek staan mensen centraal, mensen die hun visie en talent inzetten om authentieke, unieke en memorabele emoties op te roepen.

“We zijn vereerd om opnieuw deel te mogen uitmaken van deze Biennale van Venetië”, aldus Paolo Moroni, directeur van Lexus Italië. “Film is de ultieme belichaming van emotie, innovatie en talent. Het stimuleert de fantasie en roept passie op. Voor ons bij Lexus is het een mogelijkheid om de gevestigde orde uit te dagen. We zijn hier met een vloot van batterij-elektrische en hybride modellen, maar laten ook onze visie op de toekomst zien, met nieuwe concepten en nog duurzamer vormen van mobiliteit. Dat sluit helemaal aan bij de bijzondere klantbeleving die we bieden, bij ons innovatieve karakter en bij ons verlangen om te blijven dromen.”

Het visionaire karakter van Lexus wordt weerspiegeld in een installatie – voor het eerst bij het Venice Lido – die in het teken staat van de LF-ZC (Lexus Future Zero Emission Catalyst). Met de beroemde Lagune van Venetië als décor geeft Lexus met dit studiemodel een voorproefje op een toekomstig nieuw topmodel dat vorm geeft aan een nieuw tijdperk in mobiliteit, in lijn met de filosofie van Lexus om het potentieel van elektrificatie maximaal te willen ontsluiten.