ONTDEK LEXUS

LEXUS ES 300h: EEN HOGER NIVEAU VAN PRESTATIES

Na zes succesvolle generaties in het segment van de middelgrote berlines slaat de zevende generatie van de Lexus ES een nieuwe weg in. De nieuwe ES bouwt voort op het comfort, het raffinement en de luxueuze uitrusting van zijn voorgangers, maar voegt er een volledig nieuw chassis aan toe, dat een dynamischer koetswerkdesign en nog betere rijprestaties mogelijk maakt.

Ook herbevestigt hij de stijlrichting van het merk en het engagement om wagens te bouwen die meer sensaties, passie en emotionele verbondenheid bieden, om in de toekomst een breder publiek aan te spreken. Eigenaars van oudere modellen zullen merken dat de nieuwe ES ruimer, stiller en veiliger dan ooit is terwijl nieuwe klanten kunnen kennismaken met een berline die snedige prestaties combineert met een toonaangevende veiligheidsuitrusting en een vakmanschap dat maar zelden voorkomt in dit segment.

De zevende ES-generatie is tevens de eerste die naar West-Europa komt. Net als de nieuwe topberline LS en de coupé LC bouwt hij verder aan een nieuwe designrichting die nieuwe Lexus-modellen een veel krachtigere, emotionele uitstraling moet geven. De opvallende stijl, die mogelijk werd gemaakt door het volledig nieuwe GA-K-platform (Global Architecture – K), zal beslist in de smaak vallen bij Europese klanten en gaat hand in hand met een meer meeslepende rijervaring en nog hoger veiligheidsniveau. De ES300h, die vanaf december 2018 in de showroom zal staan, wordt aangedreven door een zelfopladend hybridesysteem.

In 2017 verkocht Lexus bijna 75.000 exemplaren van het model in Europa, het hoogste totaal ooit en goed voor het vierde groei-jaar op rij. De nieuwe ES berline wordt een kernmodel in het gamma en zal Lexus helpen om zijn doelstelling te behalen en tegen 2020 jaarlijks 100.000 wagens te verkopen in Europa.

EEN NIEUWE DIMENSIE IN ES-DESIGN


Het design breekt tevens met het verleden door de sterk aflopende daklijn die de lagere uitstraling en gladde stroomlijn van de auto benadrukt. De achterkant oogt zuiver en scherp gebeiteld, met led-lichten die zich rond de hoeken wikkelen om een doorlopende stijl te creëren in zijaanzicht. De F SPORT-modellen hebben bovendien recht op een achterspoiler en een donker gekleurde diffuser achteraan om de look te benadrukken. Voor de standaard ES-modellen zijn drie verschillende 17” en 18” lichtmetalen velgen verkrijgbaar, terwijl de F SPORT-versies op 19”-velgen staan, die qua design aanleunen bij die van de LC Coupé. Een gamma van twaalf kleuren omvat nieuwe beige- en groentinten. Ice Ecru werd samengesteld om lichtinval op verse sneeuw na te bootsen, terwijl Sunlight Green is geïnspireerd op oceaanwater in direct zonlicht. Het exclusieve Heat Blue is verkrijgbaar voor F SPORT-modellen en past perfect bij zijn energieke design.

RIJKE UITRUSTING


  • Een emotioneel design dat de nieuwe dynamische capaciteiten in de verf zet
  • Gebouwd op het nieuwe ‘Global Architecture – K’-platform dat een uitzonderlijke koetswerkstijfheid en designvrijheid verzekert
  • Eerste ES-model dat in West-Europa zal worden aangeboden
  • Introductie van eerste ES F SPORT-modellen
  • Tweede generatie van het Lexus Safety System + standaard op alle modellen voor West-Europa
  • Nieuwe, zelfopladende hybrideaandrijving vanaf december 2018 verkrijgbaar in West-Europa