Ook herbevestigt hij de stijlrichting van het merk en het engagement om wagens te bouwen die meer sensaties, passie en emotionele verbondenheid bieden, om in de toekomst een breder publiek aan te spreken. Eigenaars van oudere modellen zullen merken dat de nieuwe ES ruimer, stiller en veiliger dan ooit is terwijl nieuwe klanten kunnen kennismaken met een berline die snedige prestaties combineert met een toonaangevende veiligheidsuitrusting en een vakmanschap dat maar zelden voorkomt in dit segment.
De zevende ES-generatie is tevens de eerste die naar West-Europa komt. Net als de nieuwe topberline LS en de coupé LC bouwt hij verder aan een nieuwe designrichting die nieuwe Lexus-modellen een veel krachtigere, emotionele uitstraling moet geven. De opvallende stijl, die mogelijk werd gemaakt door het volledig nieuwe GA-K-platform (Global Architecture – K), zal beslist in de smaak vallen bij Europese klanten en gaat hand in hand met een meer meeslepende rijervaring en nog hoger veiligheidsniveau. De ES300h, die vanaf december 2018 in de showroom zal staan, wordt aangedreven door een zelfopladend hybridesysteem.
In 2017 verkocht Lexus bijna 75.000 exemplaren van het model in Europa, het hoogste totaal ooit en goed voor het vierde groei-jaar op rij. De nieuwe ES berline wordt een kernmodel in het gamma en zal Lexus helpen om zijn doelstelling te behalen en tegen 2020 jaarlijks 100.000 wagens te verkopen in Europa.