De stand van Lexus vormde het toneel voor het publieke debuut van de LF-ZC, een concept voor een batterij-elektrische sedan als voorbode van een nieuw productiemodel dat gepland staat voor 2026. Een tweede primeur was de Lexus LF-ZL, een visie op een toekomstig nieuw topmodel in de vorm van een batterij-elektrische SUV.
Beide concept cars beschikken over een intelligente, volledig digitale cockpit van de nieuwste generatie, met snelle en gebruiksvriendelijke bediening van alle essentiële instrumenten en een totaalbeleving van de rijomgeving. De nieuwe Arene OS interface software is daarbij een belangrijk onderdeel, met progressieve updates om de verdergaande evolutie van veiligheidssystemen en multimediafuncties het hoofd te kunnen bieden.
Sinds de oprichting van Lexus in 1989 loopt Lexus voorop als pionier in technologie en werkt het bedrijf aan een sterke traditie die bestaande conventies in het premium segment uitdaagt om voor klanten consequent van meerwaarde te kunnen zijn. Inmiddels geniet Lexus een reputatie als wereldwijd luxe lifestyle merk en gaat het nog altijd de uitdaging aan om auto's en belevingen te creëren die verwachtingen van klanten overtreffen.
Doel van Lexus is om in Europa vanaf 2030 volledig actief te zijn als fabrikant van batterij-elektrische modellen, en om wereldwijd vanaf 2035 alleen nog batterij-elektrische voertuigen te produceren. Om deze doelstelling te bereiken, introduceert Lexus een compleet nieuwe, modulaire bodemplaat, met revolutionaire nieuwe productietechnieken, alsmede een volledig herzien software platform.