Ga naar de hoofdinhoud (Druk op Enter)
LEXUS NIEUWS

HET 82 INTERNATIONALE FILMFESTIVAL VAN VENETIË

Lexus ondersteunt creativiteit en innovatie als officiële autopartner tijdens het 82e Internationale Filmfestival van Venetië.

  • Internationaal premium merk ondersteunt het Internationale Filmfestival van Venetië – La Biennale di Venezia – voor het 9e achtereenvolgende jaar.
  • Met passie, innovatie en creativiteit brengt Lexus creatieve synergie naar de filmsector.
  • Het brede gamma geëlektrificeerde Lexus-technologie vervoert regisseurs, acteurs en VIP's tijdens het festival.
  • Preview van de nieuwe, batterij-elektrische Lexus ES, die op de rode loper in de schijnwerpers staat.

 

Lexus bouwt verder aan de sterke verbinding met de filmwereld door voor het 9e achtereenvolgende jaar op te treden als sponsor en officiële autopartner van het 82e Internationale Filmfestival van Venetië – La Biennale di Venezia. 

Als internationaal premium merk heeft Lexus veel gemeen met de filmwereld. Belangrijke merkwaarden van Lexus zijn passie, innovatie en creativiteit, alsmede het streven naar nieuwe vormen van duurzame mobiliteit. Daarmee onderstreept de aanwezigheid van Lexus tijdens het Filmfestival van Venetië de ambitie om de toekomst te omarmen met vooruitstrevende en duurzame technologieën. 

Van 27 augustus tot 6 september komen de werelden van cinema en automotive innovatie samen in het Lido van Venetië. Lexus ondersteunt het evenement met een vloot van geëlektrificeerde voertuigen om regisseurs, acteurs en VIP’s in luxe te vervoeren. De auto’s onderstrepen de integrale strategie van Lexus om CO2-emissies blijvend te reduceren, met onder meer de batterij-elektrische RZ, de plug-in hybride NX en de hybride modellen RX, LBX, ES en UX. 

Tijdens deze editie van het festival zijn de schijnwerpers gericht op de volledig nieuwe batterij-elektrische ES sedan, die als een filmster zijn debuut maakt op de rode loper. De Lexus ES combineert elegantie met technologie en is daarmee een exponent van ‘Making Luxury Personal’. Met dit concept biedt Lexus haar klanten luxe op maat en speelt in op een veranderende markt die net als een goede film boeiende en memorabele ervaringen biedt.

‘Innovatie is een integraal onderdeel van het DNA van het merk Lexus. Dat gaat verder dan technologie’, aldus Paolo Moroni, directeur van Lexus Italië. ‘Bij innovatie gaat het ook om creativiteit, duurzaamheid en dat we de klant centraal stellen in alles wat we doen. Dat zijn kernwaarden die we delen met de filmwereld en daarom zijn we trots op onze samenwerking met La Biennale di Venezia voor het 82e Internationale Filmfestival van Venetië.’

‘Het is een voorrecht om dit jaar opnieuw acteurs en regisseurs naar de rode loper te begeleiden met onze vloot van geëlektrificeerde, luxe auto’s. Onze aanwezigheid op het festival is ook een uiting van ons commitment aan de toekomst, met een betere rijervaring, nieuwe normen voor mobiliteit en respect voor het milieu.’