loading content

LEXUS RZ

DE TOEKOMST IS ELEKTRISCH

Met zijn fascinerende 'Lexus Electrified' design werd de batterij-elektrische Lexus RZ van de grond af nieuw ontworpen en ontwikkeld. Hij is volledig elektrisch aangedreven en tegelijkertijd een échte Lexus. Dankzij de toewijding en het feilloze oog voor detail van onze ontwerpers, technici en de Takumi master drivers geniet u achter het met de hand afgewerkte stuur geniet u van soepel en probleemloos rijcomfort.

arrow right
arrow left
  • KRACHTIGE ‘LEXUS ELECTRIFIED’ LOOKS

    De nieuwe spindle body van de LZ is even strak als elegant en is daarmee een toonbeeld van modern design in het premium SUV segment. Zijn gewelfde lijnen verraden zijn sportieve temperament.

  • GENIET VAN DE SENSATIE VAN ELEKTRISCH RIJDEN

    De RZ 300e beschikt over een 150 kW sterke elektromotor die de voorwielen aandrijft. De RZ 450e heeft op de achteras een extra motor met een vermogen van 80 kW voor meer prestaties.

  • PERFECT MET DE HAND AFGEWERKT DOOR LEXUS

    De onovertroffen kwaliteit van de afwerking in het interieur is te danken aan onze vermaarde Takumi ambachtslieden, die elk minimaal 15 jaar ervaring hebben binnen hun specifieke vakgebied.

  • EEN SLIMMER KLIMAAT

    Het fraaie glazen panoramadak is elektrisch dimbaar, zodat u zonder zonwering kunt relaxen en meer hoofdruimte overhoudt.

  • OVERAL OPLADEN, ALTIJD AANKOMEN

    In de RZ 300e heeft u een actieradius van ruim 420 kilometer, terwijl de RZ 450e u een reikwijdte van 400 kilometer geeft. Beide kunnen de batterij in slechts 30 minuten van 10% tot 80% opladen.

  • OMRINGD DOOR GELUID

    Geniet onderweg van het ongeëvenaarde Mark Levinson® Premium Surround Sound audiosysteem, dat met zijn dertien luidsprekers exclusief voor de RZ werd ontwikkeld.

  • RIJDEN MET VERTROUWEN

    Voor uw veiligheid, en die van medeweggebruikers, biedt het revolutionaire Lexus Safety System + intelligente hulpsystemen.

  • STRESSVRIJE ELEKTRISCHE TOEKOMST

    Dankzij twee decennia van technologische know-how en ervaring met electrificatie behoudt de 71,4 kWh sterke lithium-ion batterij tot tien jaar na aankoop van de auto meer dan 90 procent van zijn oorspronkelijke capaciteit.

Read timed out

POST https://aph-webcarconfig.lexus-europe.com/v1/grade-selector/be/nl?modelId=d8ec0864-e0cb-4f08-9e8a-1261ee3b2d22

VEELGESTELDE VRAGEN

  1. Alles

In Europa kunt u de RZ online reserveren. In sommige landen is uw reservering gratis, andere landen hanteren een kleine aanbetaling die, indien nodig, volledig wordt gerestitueerd. De genoemde prijzen dienen slechts ter indicatie en kunnen nog aan verandering onderhevig zijn door factoren waarop wij geen invloed hebben, zoals belastingverhogingen, rentewijzigingen, etc.

De RZ is ons eerste model dat volledig als elektrische auto is ontwikkeld, zonder enig compromis ten aanzien van luxe.

Prijzen beginnen vanaf XXXXX

Ja.

Waar de RZ 300e beschikt over een elektromotor met een vermogen van 150 kW die de voorwielen aandrijft, daar is de RZ 450e uitgerust met DIRECT4 All-Wheel Drive, mogelijk gemaakt door een 150 kW sterke elektromotor voor en een elektromotor met een vermogen van 80 kW achter.

Als RZ rijder heeft u een garantie van 8 jaar of 160.000 kilometer (wat het eerst aan de orde is. Daarna geldt voor elke BEV van Lexus gedurende maximaal 10 jaar (of max. 1 miljoen kilometer) een jaarlijks verlengde, extra garantie. Na elke jaarlijkse onderhoudsbeurt wordt deze garantie opnieuw voor 12 maanden verlengd, tot de volgende onderhoudsbeurt.

Omdat een BEV geen verbrandingsmotor heeft, verbruikt deze meer energie om het interieur te verwarmen. Om dit tegen te gaan, beschikt de RZ over een aantal slimme snufjes om u en uw passagiers comfortabel te houden. Zo kunt u het interieur tijdens het opladen verwarmen of koelen, zodat de temperatuur bij vertrek direct comfortabel is. Door op koudere dagen de climate control op ECO te zetten, kunt u uw actieradius met 25 kilometer vergroten. Het systeem verwarmt dan niet langer het volledige interieur, maar richt zich op het comfort van de inzittenden.

Naast een state-of-the art elekrische aandrijflijn biedt de RZ slimme elektrische functies zoals het dimbare (optie) glazen panoramadak dat het interieur op een warme dag koel houdt, terwijl de airconditioning minder wordt belast. Op koudere dagen is er voor de bestuurder en voorpassagier een straalkachel die minder energie verbruikt dan een conventioneel verwarmingssyssteem.

Door zijn opwindende rijeigenschappen is het gemakkelijk om te vergeten dat de RZ een uitermate praktische auto is. U heeft een WLTP* actieradius van 420 kilometer voor de RZ 300e en ongeveer 400 kilometer voor de RZ 450e, daarnaast kunt u de batterij in slechts iets meer dan 30 minuren opladen van 10% to 80%.

De Lexus RZ is een volledig elektrische crossover die iets groter is dan de Lexus N. Het interieur is ongeveer van hetzelfde formaat als dat van de Lexus RX. De auto heeft een wielbasis van 2.850 mm en is 4.805 mm lang, 1.895 mm breed en 1.635 mm hoog.

Ja. De RZ is uitgerust met het nieuwste Lexus Link Connect system. Dit bedient u via een 14” touchscreen waarin ook de 'Hey Lexus' boordassistent is geïntegreerd.

Ja. U kunt uw smartphone draadloos of met een draadverbinding koppelen om gebruik te maken van Apple CarPlay.

Ja. U kunt uw smartphone met een draadverbinding koppelen om gebruik te maken van Android Auto.

De RZ is leverbaar als RZ 300e met voorwielaandrijving, of als RZ 450e met DIRECT4 All-Wheel Drive. Daarnaast heeft u keuze uit de uitvoeringen COMFORT, EXECUTIVE en LUXURY.

Lexus introduceerde in 2005 de RX Hybrid en was daarmee grondlegger van elektrificatie in het premium segment. Drie decennia en 2,8 miljoen verkochte hybrides later verrijken we nog altijd de levens van onze klanten met een uitgebreide range van geëlektrificeerde modellen.

*WLTP actieradius

De WLTP test is een officële test, uitgevoerd in een laboratorium (23°C, climate control uit, op een testbank). Klanten kunnen op basis van deze test verschillende BEV modellen vergelijken op basis van dezelfde criteria. Bij alle BEV's zal er een verschil bestaan tussen de opgegeven WLTP waarde en de daadwerkelijke actieradius. Waar de door de WLTP geconstateerde waarden standaard zijn, zijn actieradius en efficiency in de praktijk afhankelijk van diverse individuele factoren. Door deze factoren zo goed mogelijk te begrijpen, leren klanten hun auto beter kennen.