1. Discover Lexus
  2. THE LOFT by Lexus
  3. Experiences
  4. Incredible attention to detail

UITZONDERLIJK OOG VOOR DETAIL

Een orkest op wielen. Het hoogstaande audiosysteem in een Lexus transformeert de sensatie van een orkest tot een onvergetelijke rijervaring.

Stelt u zich een uitzonderlijk geluid voor, zonder toevoegingen en volledig in de oorspronkelijke uitvoering.

Dit is het resultaat van de samenwerking tussen twee visionaire bedrijven - Lexus en Mark Levinson. Beide merken delen twee belangrijke principes: een tomeloze ambitie voor de best mogelijke beleving en een fenomenaal oog voor detail. Mede daarom was deze samenwerking, die al in 2000 begon met de introductie van de derde generatie van de Lexus LS, een logische stap.

Een van de manieren waarop Mark Levinson bewijst veel oog voor detail te hebben, is het gebruik van een zogenoemde echoloze kamer om audiosystemen te testen op vervorming van het geluid. De norm voor vervorming die bij Mark Levinson wordt gebruikt, ligt tien keer lager dan bij de meeste andere fabrikanten van geluidsapparatuur. Deze enorme nauwkeurigheid is een van de manieren die het bedrijf gebruikt om het geluid in het interieur van uw Lexus zoveel mogelijk de oorspronkelijke opname te laten benaderen.

Elk audiosysteem is op maat gemaakt voor de akoestische eigenschappen van de Lexus waarin het wordt gebruikt. De vakmensen van Mark Levinson beginnen vanaf nul met het uitproberen en verder perfectioneren van componenten, tot de ultieme configuratie is gevonden voor de akoestiek van dat specifieke model. Het vergt duizenden uren en een team van 30 tot 40 vakmensen, van ontwerpers tot geluidstechnici. Dit alles om er zeker van te zijn dat elke passagier precies hetzelfde geluid uit de luidsprekers hoort. Dat betekent dat u het geluid niet zozeer hoort, maar ervaart, of u nu zelf achter het stuur zit of op de achterbank wordt rondgereden door een chauffeur.

Elk audiosysteem is specifiek ontwikkeld voor de akoestische eigenschappen van het Lexus-model waarvoor het is bedoeld. De vakmensen van Mark Levinson beginnen vanaf nul, met het uitproberen van nieuwe combinaties van componenten. Op die manier stellen ze de ultieme configuratie samen voor de akoestiek van het model waar ze op dat moment aan werken. Dit proces neemt duizenden manuren in beslag, en een uit 30 tot 40 personen bestaand team van ontwerpers en technici. Daarmee hoort elke passagier het geluid uit de luidsprekers op dezelfde manier. Dus of u nu achter het stuur zit, of op de achterbank wordt rondgereden door een chauffeur; u hoort niet zomaar geluid, maar beleeft het.