1. Discover Lexus
  2. Lexus tussen de sterren
ONTDEK LEXUS

LEXUS TUSSEN DE STERREN BIJ OPENING VAN HET FILMFE

  • Lexus is voor het vijfde achtereenvolgende jaar de officiële autosponsor van La Biennale di Venezia
    Hoofdrol voor de nieuwe Lexus NX
  • De beroemde acteur/regisseur Edoardo Leo geeft een presentatie over de band tussen Lexus en de wereld van film”
  • Lexus steunt het “Poltrone Rosse” initiatief dat artiesten ondersteunt
 
Een sterrenensemble van luxe SUV's, sedans, coupés en cabriolets verruilt asfalt voor de rode loper tijdens de opening van La Biennale di Venezia, het internationale filmfestival van Venetië. Lexus treedt voor het vijfde achtereenvolgende jaar op als de officiële autopartner van het festival. De 78e editie vindt plaats van 1 tot en met 11 september van dit jaar, in het Lido van Venetië.

Voor het vervoer van alle acteurs en andere VIP's staat een vloot van 35 auto's klaar, een dwarsdoorsnede uit de gehele range van Lexus van elektrische en hybride SUV's - de NX, UX en RX. Ook de ES sedan en de LC Coupé geven acte de présence, geflankeerd door de gelauwerde Lexus LC Convertible en de UX 300e, de eerste volledig elektrische Lexus.
 
EEN GEDEELDE PASSIE VOOR ONVERGETELIJKE ERVARINGEN

Met het fameuze Lido als decor verschijnen filmsterren tijdens de openingsceremonie in de Sala Grande in verschillende modellen van Lexus op de rode loper. De beroemde Italiaanse acteur Roberto Benigni ontvangt een Gouden Leeuw voor zijn gehele oeuvre. De passie van Lexus voor de 'zevende kunstvorm' verschijnt voor het voetlicht in een presentatie van Lexus merkambassadeur Edoardo Leo, een beroemd acteur, regisseur en scriptschrijver. In zijn presentatie vertelt hij hoe de unieke wereld van de film veel kwaliteiten en waarden deelt met het merk Lexus.

Het partnerschap tussen de magie van het witte doek en Lexus komt voort uit een gedeeld verlangen naar het creëren van unieke en onvergetelijke emotionele ervaringen, met elementen die soms onzichtbaar blijven, maar die tegelijkertijd bepalend zijn voor het onderscheidende karakter van het eindproduct: oog voor detail, vakmanschap, innovatie en visie.
 
DE COMPLEET NIEUWE PREMIUM MIDSIZE SUV, DE LEXUS NX

Dit karakter is ook zichtbaar in de NX, de nieuwe premium midsize SUV van Lexus die tijdens het filmfestival zijn debuut maakt. Met zijn nieuwe plug-in technologie markeert de NX een belangrijke uitbreiding van de filosofie van Lexus ten aanzien van elektrische mobiliteit, met een uitzonderlijke mix van prestaties en efficiency en een onderscheidend exterieur en interieur. De fraai gevormde, nieuwe Tazuna cockpit weerspiegelt de mensgerichte filosofie die de basis vormt voor het design van Lexus.

De nieuwe NX is tevens uitgerust met een multimedia systeem en connectiviteit van de nieuwste generatie, met bovendien vooruitstrevende technologie die zorgt voor meer veiligheid, comfort en gebruiksgemak. De nieuwe NX is een waardige vervanger voor een zeer succesvol model waarvan in Europa meer dan 175.000 exemplaren werden verkocht, en markeert een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van Lexus.
 
LEXUS STEUNT DE KUNSTSECTOR

Edoardo Leo vertelt tijdens een presentatie van de initiatieven waarmee Lexus de kunst- en entertainmentsector steunt. Omdat kunstenaars en artiesten het vanwege de pandemie zwaar hadden, heeft Lexus de handen ineengeslagen met 'Poltrone Rosse', een initiatief voor crowdfunding van UNITA, de bond voor theatermakers, filmmakers en programmamakers. Het programma biedt vooral steun aan vrouwen die vanwege een zwangerschap tijdelijk niet kunnen werken. Tijdens het initiatief wordt een rij rode bioscoopstoelen geplaatst op pleinen in vijf Italiaanse steden. In Venetië valt het plaatsen van de stoelen samen met het filmfestival. De stoelen zijn bedoeld voor acteurs en filmfans die zo hun passie voor het witte doek met elkaar kunnen delen. Acteurs, beroemde filmsterren en filmliefhebbers kunnen hier elkaar ontmoeten en praten over hun voorliefde voor het witte doek. De opbrengst komt ten goede aan projecten van UNITA.

"Lexus is er trots op dat de auto's in deze prestigieuze setting te zien zijn. Ik verheug me op het verhaal van Edoardo Leo, die iets zal vertellen over de band tussen ons merk en de wereld van film, en over de wijze waarop we als Lexus artiesten steunen", aldus Maurizio Perinetti, Director van Lexus Italië. “Venetië biedt ons ook de mogelijkheid om de nieuwe NX te presenteren, een juweel van een auto die symbool staat voor onze visie op elektrische mobiliteit en die op gebied van technologie, comfort en design het beste in zich heeft.”