1. Owners
  2. Maintenance
  3. Recall

TERUGROEPACTIE

Bekijk de meest recente updates over terugroepacties, waarmee u als Lexus-rijder verzekerd bent van de best mogelijke zorg voor uw auto.

LEXUS EN KLANTTEVREDENHEID

Bij Lexus zijn we trots op ons streven naar hoogstaand vakmanschap en de beste service binnen de auto-industrie. Ons motto om 'elke klant te behandelen alsof hij of zij bij ons thuis is' is niet alleen een belofte die we doen, maar ook een belofte die we houden.

Heeft u vragen of zorgen over uw auto, dan nodigen we u graag uit om contact op te nemen met uw Lexus Servicepunten die vervolgens alles in het werk zal stellen voor de best mogelijke klantbeleving. Is uw probleem om wat voor reden dan ook niet naar uw tevredenheid opgelost, dan staat onze Afdeling Klanttevredenheid klaar om snel en effectief op uw resterende vragen te reageren. Om eventuele misverstanden op te lossen, kan deze afdeling desgewenst ook productinformatie geven, vragen beantwoorden of pechhulp onderweg organiseren.

Bij voorbaat dank dat u ons de mogelijkheid biedt om u te bewijzen dat onze uitstekende reputatie op gebied van klanttevredenheid niet alleen veelbesproken is, maar vooral ook verdiend.

TAKATA AIRBAG TERUGROEPACTIE

Als onderdeel van het streven van Lexus naar kwaliteit en veiligheid, organiseert Lexus een terugroepactie om bij sommige modellen het onderdeel te vervangen dat zorgt voor vulling van de airbag.

Voor Lexus is de veiligheid van onze klanten de belangrijkste prioriteit. Daarom meten we voortdurend en op meerdere manieren de prestaties van onze auto's. Voldoet een onderdeel of een aspect van een van onze voertuigen niet aan onze strenge eisen, dan treffen we direct passende maatregelen zoals we in dit geval ook hebben gedaan.

De betrokken modellen voor de Europese markt zijn de Lexus SC, IS, ES en GX, geproduceerd tussen december 2000 en December 2011. De terugroepactie geldt ook voor de Lexus ES 350, GX 460, IS Convert, IS 350/250, IS-F en de LFA, geproduceerd tussen januari 2009 en december 2013. Bij de terugroepactie gaat het om het onderdeel dat zorgt voor vulling van de airbag.

Elke importeur neemt per land contact op met de betreffende klanten. De airbag wordt kostenloos vervangen. Heeft u in de tussentijd vragen, neemt u dan contact op met de importeur of met uw Lexus-dealer.

Bij de betrokken voertuigen kan een defect voorkomen bij bepaalde airbags van Takata. In de betreffende airbags is het vulgas mogelijk verouderd als gevolg van langdurige blootstelling aan een hoge luchtvochtigheid, hoge temperaturen en temperatuurschommelingen. Als gevolg hiervan kan het luchtkussen in de airbag scheuren op het moment dat deze wordt geactiveerd.

Indien u bent benaderd over een terugroepactie van Lexus of wanneer u denkt dat uw auto betrokken is bij een terugroepactie, dan kunt u met de onderstaande checker in 3 stappen snel meer te weten komen. Om erachter te komen of de terugroepactie rond de Takata airbags ook van toepassing is op uw auto, kunt u het onderstaande, eenvoudige proces doorlopen.

CHECKER TERUGROEPACTIES