ALLE ACTIVITEITEN IN ONZE CONCESSIES EN SERVICEPUNTEN KUNNEN DE KOMENDE DAGEN WORDEN HERVAT.

Wij stellen alles in het werk om uw veiligheid te garanderen, met inachtneming van de veiligheidsinstructies tegen COVID-19, en zullen u met een glimlach verwelkomen, maar ALLEEN DOOR BENODIGDHEID, om onze veiligheid te garanderen.

Diensten en operaties die beschikbaar zijn of in de komende dagen kunnen worden hervat:

Dringende reparaties die nodig zijn in verband met de veiligheid van het voertuig.
– Beschikbaar op afspraak sinds 27/04

Bandenwissel
-Beschikbaar op afspraak sinds 27/04

Andere diensten: levering van nieuwe of tweedehandsvoertuigen, carrosserie, showroom/verkoop, verzekering, financiering...
- Beschikbaar op afspraak vanaf 11/05

Hieronder vindt u een lijst met FAQ's die wij op basis van de laatste overheidsbeslissingen bijwerken en die vermeld staan op onze website www.lexus.be

In geval van twijfel, aarzel niet om contact op te nemen met uw erkende Lexus dealer of reparateur op hun e-mailadres of algemeen telefoonnummer, u kunt ze vinden op onze of hun website.

  • WANNEER GAAN DE CONCESSIES WEER OPEN

    We voeren de overheidsmaatregelen uit, blijf op de hoogte via hun officiële website: https://www.info-coronavirus.be/fr/

    Tot 10 mei: Onder deze maatregelen kunnen garages, bandenwerkplaatsen en voorruitreparateurs open blijven voor dringende reparaties, alleen op afspraak en op voorwaarde dat de maatregelen voor sociale afstand in acht worden genomen.

    Dit zijn reparaties die nodig zijn om de veiligheid van het voertuig te garanderen (remreparaties, koplampreparaties, vervanging van winterbanden door zomerbanden, etc.).

    Vanaf 11 mei: alle gebruikelijke diensten van onze dealers of geautoriseerde Lexus-servicepunten kunnen op afspraak en in overeenstemming met de COVID-19 maatregelen worden overgenomen.

    Aarzel niet om in geval van twijfel contact op te nemen met uw erkende Lexus verdeler of hersteller.

  • KUNNEN DE REPARATIEDIENSTEN HUN ACTIVITEITEN OP DE VOLGENDE GEBIEDEN UITVOEREN

    We voeren de overheidsmaatregelen uit, blijf op de hoogte via hun officiële website: https://www.info-coronavirus.be/fr/

    Tot 10 mei: Onder deze maatregelen kunnen garages, bandenwerkplaatsen en voorruitreparateurs open blijven voor dringende reparaties, alleen op afspraak en op voorwaarde dat de maatregelen voor sociale afstand in acht worden genomen.

    Dit zijn reparaties die nodig zijn om de veiligheid van het voertuig te garanderen (remreparaties, koplampreparaties, vervanging van winterbanden door zomerbanden, etc.).

    Vanaf 11 mei: alle gebruikelijke diensten van onze dealers of geautoriseerde Lexus-servicepunten kunnen op afspraak en in overeenstemming met de COVID-19 maatregelen worden overgenomen.

    Aarzel niet om in geval van twijfel contact op te nemen met uw erkende Lexus verdeler of hersteller.

  • Mogen herstellingsdiensten hun activiteiten voortzetten?

    Garages, bandenwerkplaatsen en voorruitreparateurs kunnen alleen op afspraak en mits in achtname van de social distancing maatregelen. openblijven voor dringende reparaties; dit zijn reparaties noodzakelijk om de veiligheid van het voertuig te garanderen (remmen herstellen, lichten herstellen, vervangen winterbanden door zomerbanden,…). Dezelfde maatregelen zijn ook van toepassing voor fietsherstellers.

    Dringende herstelling/interventie aan huis kan op verzoek van de consument of het bedrijf, op afspraak en mits inachtneming van de social distancing maatregelen.

  • FSP onderhoudscontract – blijft mijn contract geldig tot na einddatum nu mijn onderhoud niet kan gebeuren?

    Het contract blijft nog geldig na einddatum, mits het versturen van een email naar uw gebruikelijke officiële Lexus garage met aanvraag voor onderhoud
    vóór het bereiken van de door de fabrikant aanbevolen kilometerstand en datum waarop het onderhoud normaal diende te gebeuren.
    We doen deze aanbeveling om al een mail te sturen naar uw garage (mail adres op hun website) met aanvraag voor onderhoud van uw wagen
    zodat ze het onderhoud kunnen inplannen en bevestigen zodra ze terug operationeel zijn. Op deze manier vrijwaart u de verlenging van de geldigheid van uw onderhoudscontract.

    We raden u aan om zeker het oliepeil 1x per week te checken, deze mag niet onder het minimum niveau komen.

  • Onderhoud en waarborg - blijft mijn garantie geldig tot na einddatum nu mijn onderhoud niet kan gebeuren?

    De garantie blijft nog geldig na einddatum, mits het versturen van een email naar uw gebruikelijke officiële Toyota garage met aanvraag voor onderhoud +
    vóór het bereiken van de door de fabrikant aanbevolen kilometerstand en datum waarop het onderhoud normaal diende te gebeuren+.
    We bevelen u aan om al een mail te sturen naar uw garage (mail adres op hun website) met aanvraag voor onderhoud van uw wagen
    zodat ze het onderhoud kunnen inplannen en bevestigen zodra ze terug operationeel zijn.

    Op deze manier vrijwaart u de garantie van uw wagen.

    We raden u aan om zeker het oliepeil 1x per week te checken, deze mag niet onder het minimum niveau komen.

  • pechverhelping

    Eurocare:
    in België: 0800 999 55
    in het buitenland: +32 (0)2 773 61 22

  • Andere

    Bel ons naar 0800 999 55 en kies voor optie 2. Kies voor optie 3 indien u wenst met de verzekeringen afdeling in contact te komen.

  • Dekking hybride batterij - blijft mijn dekking geldig tot na einddatum nu mijn HHC (hybrid health check) niet kan gebeuren?

    De garantie blijft nog geldig na einddatum, mits het versturen van een email naar uw gebruikelijke officiële Toyota garage met aanvraag voor onderhoud en hybride health check+ vóór het bereiken van de door de fabrikant aanbevolen kilometerstand en datum waarop het onderhoud en de HHC normaal diende te gebeuren+.

    We bevelen u aan om al een mail te sturen naar uw garage (mail adres op hun website) met aanvraag voor onderhoud van uw wagen
    zodat ze het onderhoud kunnen inplannen en bevestigen zodra ze terug operationeel zijn.

    Op deze manier vrijwaart u de dekking van de hybride batterij.
    We raden u aan om zeker het oliepeil 1x per week te checken, deze mag niet onder het minimum niveau komen.

  • Bijstand Eurocare

    De pechhulp blijft beschikbaar bij immobiliteit door te bellen naar nummer 0800/99955.

    Nadat u de taal hebt gekozen, kiest u optie 1 waardoor u wordt doorgeschakeld naar onze wegbijstandspartner Allianz.