Lexus geniet een ijzersterke reputatie als fabrikant van sublieme auto’s. Dat is onder meer zichtbaar in details zoals de met de hand afgewerkte portierpanelen van de LS 500h, of in een complex lakprocedé dat resulteert in de sprankelende kleur 'Structural Blue', geïnspireerd op de kleur van de zeldzame Morpho vlinder. Lexus laat geen mogelijkheid onbenut om de beleving rond het merk verder te versterken. Deze maritieme toepassing is opnieuw een voorbeeld van de wijze waarop Lexus grenzen binnen en buiten de auto-industrie verkent.
Lexus volgt continu heersende trends in de luxe lifestyle en zocht als gevolg daarvan samenwerking met partners uit de wereld van de gastronomie, design en film. Yoshihiro Sawa, President van Driven by Lexus International, ziet Lexus als een merk dat “nieuwe wegen verkent om klanten te bedienen met een innovatieve en uitzonderlijke beleving.” Daartoe sloot Lexus partnerships met een aantal van ’s werelds beste aanbieders van luxe lifestyle producten om verder vorm te geven aan de slogan ‘Experience Amazing’.